Kraj

"Claudia" po relaunchu sprzedała ponad 350 tys. egz.

Większość nakładu relaunchowanego niedawno magazynu rozeszła się w wersji bez gadżetu.

Wydawnictwo G+J Polska szacuje, że pierwsze wydanie “Claudii” po relaunchu rozeszło się w liczbie 352,2 tys. egz. Według danych spółki o 23 proc. wzrosła sprzedaż mutacji pustej w porównaniu z numerem majowym w roku ubiegłym.

Ostatni numer “Claudii” w wersji bez gadżetu sprzedał się w liczbie 326,0 tys. egz., a rok wcześniej było to 265,3 tys. egz. Miesięcznik sprzedawany był ostatnio w dwóch mutacjach, rok wcześniej – w czterech. Obecnie na rynku jest drugi numer magazynu “Claudia” w nowej odsłonie.

Przypomnijmy, że majowy numer “Claudii” był pierwszym odświeżonym wydaniem miesięcznika. Według danych G+J Polska na postawie ZKDP za okres XI 2008 – X 2009 r. średnie rozpowszechnianie płatne magazynu wynosiło 344,7 tys. egz.

W odświeżonej “Claudii” przebudowano i poszerzono bloki tematyczne kilku działów, m.in.: mody, urody, psychologii. Zmieniono także papier magazynu na wyższą gramaturę. Do layoutu “Claudii” wprowadzono więcej światła, a nawigacja ma być lżejsza i bardziej przejrzysta. Autorem nowej makiety jest Bożena Kalinowska.

Nakład magazynu pozostaje bez zmian – 500 tys. egz., o 25 proc. wzrosła liczba egzemplarzy mutacji pustej, bez gadżetu. Cena miesięcznika pozostaje bez zmian i wynosi 3,90 zł.