Zagranica

Marki zaczynają eksperymenty z 3D

Pomimo ograniczeń technologicznych pierwsze marki zaczynają próby z emisją telewizyjnych reklam w 3D.

Pierwszymi markami, które zdecydowały się na taką formę dotarcia do konsumentów, były Gillette i Sony.

Próby wykorzystania nowej technologii podjęła m.in. amerykańska stacja sportowa ESPN, należąca do koncernu Walta Disneya. Chce pokazywać różnorodne wydarzenia sportowe, w tym mecze z mundialu w technologii 3D. Sygnał stacji dociera do ok. 50 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych.

Z monitoringu firmy iSuppli wynika, że w tym roku w USA zostanie sprzedanych ok. 1,7 mln telewizorów, dzięki którym można oglądać trójwymiarowy obraz. W 2015 r. ta liczba ma wzrosnąć do 26,6 mln sztuk.

Jedną z przeszkód w rozwoju tej formy reklamy są koszty jej produkcji. 30-sekundowy spot 3D kosztuje obecnie od 0,5 do 1 mln dol.

(na podstawie “Wall Street Journal”)