Kraj

Wódka Krupnik sukcesem Sobieskiego

Po wprowadzeniu nowego wariantu czystej i zmianie szaty graficznej wódki Krupnik jej sprzedaż wzrosła pięciokrotnie.

Wódka Krupnik sukcesem Sobieskiego
Firma alkoholowa Sobieski (grupa Belvedere) poinformowała, że wprowadzenie wódki czystej pod marką Krupnik (wcześniej dostępny był tylko 38-proc. likier Krupnik) w połowie marca br. okazało się strzałem w dziesiątkę.

W ciągu czterech miesięcy sprzedaż wódki tej marki wzrosła pięciokrotnie. W lutym br., czyli jeszcze przed relaunchem (wprowadzeniem nowej szaty graficznej) i wprowadzeniem nowego wariantu, sprzedaż wódki Krupnik kształtowała się na poziomie 75 tys. litrów, co dało marce 0,4 proc. udziałów w krajowym rynku wódek (dane ACNielsen, Retail Audit, źródło: Sobieski).

W połowie marca br. Sobieski wprowadził wódkę czystą Krupnik Vodka (zawartość alkoholu 40 proc.), pozycjonując ją w segmencie lower mainstream (sugerowana cena detaliczna butelki 500 ml w kanale tradycyjnym – poniżej 19 zł).

Nowocześniejsze i bardziej premium opakowanie (kształt butelek i wzór etykiet) wprowadzono równocześnie także dla dotychczasowego likieru Krupnik (projekt przygotował marketer we własnym zakresie). W marcu br. sprzedaż Krupnika wyniosła 99 tys. litrów, w kwietniu 206 tys., a w maju 386 tys. litrów, co dało marce 1,9 proc. udziałów w rynku (ACNielsen, Retail Audit, źródło: Sobieski).

Firma Sobieski chce powtórzyć sukces konkurenta – Stock Polska, który, bazując na marce wódki gatunkowej Żołądkowa Gorzka, wprowadził pod koniec 2007 r. wariant wódki czystej Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe. Także dzięki agresywnej polityce cenowej sprawił, że pod koniec 2008 r. marka ta prześcignęła wieloletniego lidera rynku wódek, czyli markę Absolwent (CEDC), a samą firmę Stock Polska uczyniła największym producentem wódki w kraju (patrz MMP24 z 19 grudnia 2008 r.).

Firma Sobieski przyznaje, że chce wykorzystać sukces Krupnika i obecnie linie rozlewnicze w fabryce producenta w Starogardzie Gdańskim pracują na trzy zmiany.