M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Samsung tworzy jeden dział marketingu

Maciej Burlikowski | 7 lipca 2010, 06:00

Firma liczy, że dzięki temu uzyska spójność i lepszą kontrolę swoich działań marketingowych.

Samsung Electronics Polska przebudował swoje struktury marketingu - z rozdzielonych dotychczas struktur wyodrębnił i utworzył jeden, wspólny dla całej firmy dział marketingu, któremu szefuje Tomasz Piotrowski, były marketingowiec AmRestu (KFC i Pizza Hut). O jego przejściu i reorganizacji w Samsungu pisaliśmy w MMP24 z 7 czerwca br.

Nowo utworzony dział marketingu w Samsungu tworzy sześć strategicznych komórek, w których pracować będzie około 30 specjalistów. Komórką IT/Telecom (sprzęt komputerowy i telefony oraz akcesoria komórkowe) kieruje Berenika Dumas, marketing manager (w Samsungu pracuje od ub.r., wcześniej była brand managerem w Hoop Polska). Komórką CE Brand Communication (elektronika konsumencka) zarządza Michał Grzeliński (w Samsungu także od ub.r., wcześniej był regional marketing & product managerem Poland-Hungary-Czech-Slovakia w firmie Beko).

Te dwie komórki - IT/Tel Brand Communication oraz CE Brand Communication - odpowiadają za tworzenie strategii i realizację komunikacji marketingowej dla produktów z grupy IT i Telecom oraz elektroniki konsumenckiej: sprzętu RTV i AGD oraz fotograficznego (do szefów tych działów raportuje także macierzowo dział online zajmujący się działaniami brandowymi i komunikacją marki Samsung w internecie).

Trzecia komórka - Media Management, którą kieruje Marzena Zielińska, media manager (od stycznia 2009 r. pracowała jako senior account i media manager w Cheil Communications, czyli koreańskiej agencji obsługującej Samsunga, a wcześniej w OMD Poland) - będzie odpowiedzialna za relacje z domem mediowym (obecnie jest to Starcom) i właścicielami mediów, a przede wszystkim za tworzenie strategii mediowej dla wszystkich grup produktowych oraz maksymalizację efektywności wydatków mediowych Samsunga.

Kolejną komórką jest PR & CSR, którą kieruje Blanka Fijołek, dotychczasowa kierownik komunikacji korporacyjnej (rzecznik firmy). Piątą komórką nowego działu marketingu jest Channel Marketing, na czele której stanął Rafał Wojdala, która ma się zajmować odpowiednią promocją i ekspozycją produktów Samsunga w sklepach i działaniami wszystkich promotorów. Szóstą komórkę ma stanowić Marketing Intelligence, którego zadaniem będzie dostarczanie wiedzy o rynku i konsumentach. Trwa rekrutacja do tego działu.

Dotychczasowi dyrektorzy sprzedaży i marketingu działów Consumer Electronics (CE), Telecom oraz IT, a więc odpowiednio Marcin Bołbot, Wojciech Wasilewski oraz Paweł Ziemiński, mają skupić się na zadaniach sprzedażowych.

Firma liczy, że nowa struktura marketingu pozwoli jej osiągnąć spójność i synergię wynikającą z konsolidacji i skali działania oraz sprawniejsze zarządzanie grupą agencji i podwykonawców marketingowych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,