Kraj

Grono zapowiada odbudowę pozycji

Jako młodzieżowy lokalny serwis chce dostarczać usługi niedostępne dla globalnych serwisów.

Grono.net, młodzieżowy serwis społecznościowy, jeszcze podczas wakacji br. ma przeprowadzić zmiany wpisujące się w nową strategię spółki. Stawia na lokalność i usługi, których serwisy globalne oraz te skierowane do całej populacji nie będą mogły skopiować.

W najbliższym czasie Grono wprowadzi do stałej oferty testowane w ostatnich miesiącach zakupy grupowe, a także m.in. usługi związane z geolokalizacją. Są one tworzone z myślą o użytkownikach komórek – będą oni mogli identyfikować swoje położenie, a także uczestniczyć w grach społecznościowych. Grono chce tu skorzystać z inspiracji z rynku amerykańskiego, gdzie popularnością cieszą się np. wybory “królów” danej miejscowości. Punktem wyjścia do takich pomysłów będzie budowa lokalnych gron. Serwis wycofuje się z planów międzynarodowego rozwoju, które deklarował w poprzednich latach.

Zręby nowej strategii powstały z inicjatywy Open Ticket, czyli od września ub.r. inwestora spółki. Plany zaakceptowało właśnie walne zgromadzenie akcjonariuszy Grona. Inwestor powołał grupę menedżerską, w skład której wchodzą: Piotr Kuśmierkiewicz z Bright Consulting, Michał Lorenc junior, dyrektor kreatywny Blueberry Communication Group, Bogdan Wiśniewski i Shmuel Chafets, związani obecnie z grupą inwestycyjną Giza, oraz Szczepan Ostasz, pełniący od lutego 2010 r. funkcję prezesa spółki i zarazem jedynego członka zarządu Grono.net.

Serwis ma finansować planowane innowacje z własnych środków. W najbliższych tygodniach przedstawi szczegóły nowych rozwiązań dla reklamodawców.

Z danych Megapanel PBI/Gemius za kwiecień br. wynika, że serwis miał nieco ponad 1,8 mln unikatowych użytkowników. Dla porównania – Nasza Klasa: 12,2 mln, a Facebook: 5,6 mln.