Kraj

Badanie obecności marek w mediach społecznościowych

Rusza badanie Social Media Brand Index 2010, którego inicjatorem jest Think Kong.

Rusza ogólnopolskie badanie obecności marek w mediach społecznościowych – Social Media Brand Index 2010. Ma ono na celu wyłonić marki najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Pod adresem www.socialmediabrand.pl jest już dostępna ankieta dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie.

Celem badania Social Media Brand Index 2010 jest analiza aktywności komunikacyjnej marek w mediach społecznościowych.  W ramach badania przeanalizowane zostaną działania marek w tym obszarze. Badanie ma też dać odpowiedzi na pytania o udział wydatków na taką aktywność w ogólnych budżetach, plany marketerów. Pomysłodawcą oraz koordynatorem projektu jest agencja marketingu interaktywnego Think Kong, a partnerem merytorycznym – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (Interactve Advertising Bureau). Badanie Social Media Brand Index patronatem objęły też PKPP “Lewiatan” oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce.

Badanie ankietowe Social Media Brand Index skierowane jest bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za promocję marek – brand managerów, szefów marketingu/komunikacji. Podsumowaniem będzie raport analizujący aktywność komunikacyjną marek w mediach społecznościowych, prezentujący skalę oraz sposób wykorzystywania tego rodzaju działań.
Projekt ma być realizowany cyklicznie – co rok, co pozwoli analizować zmiany sposobu komunikowania się marek z odbiorcami.