Kraj

PBS inwestuje w badania jakościowe

W sopockiej firmie badawczej PBS DGA powstała nowa marka badań jakościowych PBS Qual. Szefową nowej struktury została Joanna Kwiatkowska.

W skład zespołu wchodzi siedmioro badaczy specjalizujących się w różnorodnych technikach i branżach, od FMCG i farmaceutycznej, przez badania społeczne, ewaluacyjne, po telekomunikację i media.

Budowanie marki PBS Qual rozpoczyna od odświeżenia wizerunku badań jakościowych w PBS DGA. Kolejnym krokiem będzie zaprezentowanie nowej oferty produktów badawczych. Wśród nich znajdą się rozwiązania dedykowane poszczególnym branżom, zwłaszcza FMCG, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej oraz sieciom detalicznym. Oprócz tworzenia portfolio gotowych produktów badawczych PBS Qual stawia na tworzenie rozwiązań ad hoc w zależności od indywidualnych potrzeb klienta.

Joanna Kwiatkowska pierwsze kroki w branży badawczej stawiała w EEI Market Research, od 2007 roku pracuje w PBS DGA. Specjalizuje się w testach produktu, konceptu, nazwy i opakowania oraz pre-testach i badaniach efektywności reklam. Prowadziła projekty m.in. dla firm z branż: FMCG (Danone, Dr.Oetker, Lorenz Bahlsen, Procter & Gamble, Tan Viet, Unilever), farmaceutycznej (Berlin Chemie, GlaxoSmithKline), telekomunikacyjnej (Era, Netia, Orange, TP), energetycznej (Energa), finansowej (PKO, Nordea), odzieżowej (Diverse) oraz dla sieci detalicznych (np. Carrefour, Bomi).

Jest socjologiem i filologiem rosyjskim, doktorantką na Uniwersytecie Gdańskim, członkiem PTBRiO i The Chartered Institute of Marketing.