M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Promocja drobiu ma kosztować 20 mln zł

Beata Goczał | 26 lipca 2010, 06:00

Krajowa Rada Drobiarstwa obok mięsa gęsiego chce promować także drób.

Krajowa Rada Drobiarstwa (KRD) planuje kampanię reklamową promującą mięso drobiowe (mięso z kurczaka i indyka). Według obecnych założeń jej budżet miałby wynieść ok. 20 mln zł. Projekt ma zostać sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Jak mówi Leszek Kawski, dyrektor generalny KRD, spośród kilkunastu agencji zainteresowanych konkursem wybrano sześć (ich nazw nie ujawniono). Dziś ma zostać rozesłany do nich brief przetargowy. Spośród nich zostaną wyłonione trzy i te przygotują szczegółową ofertę planowanej kampanii reklamowej. W finale zostanie wybrana jedna, która przygotuje najlepszą ofertę. Wtedy KRD złoży do Agencji Rynku Rolnego wniosek o dofinansowanie kampanii z funduszy unijnych - nie później niż do 30 listopada br.

Jeżeli Komisja Europejska rozpatrzy go pozytywnie i przyzna dofinansowanie, kampania promująca mięso drobiowe może ruszyć z początkiem października 2011 r. Oprócz promocji drobiu na rynku polskim działania reklamowe miałyby również wspierać promocję mięsa gęsiego na rynku niemieckim.

Przypomnijmy, że obecnie KRD pracuje nad rozstrzygnięciem przetargu na kampanię promocyjno-informacyjną gęsiny na polskim rynku zaplanowaną na listopad i grudzień br. Na short-liście przetargu są już tylko dwie agencje (spośród wybranych ostatnio pięciu).

Celem tych działań jest wytworzenie świadomości konsumentów na temat mięsa gęsiego, a w efekcie doprowadzenie do zwiększenia jego spożycia.

Czytaj więcej na temat: , ,