Kraj

Springer sprzedaje coraz więcej pakietów

Do blisko jednej piątej wzrósł udział pakietów we wpływach reklamowych gazet Springera.

Przychody ze sprzedaży pakietów reklamowych Axel Springer Polska wyniosły w tym roku około 20 proc. przychodów reklamowych dzienników, wynika z danych wydawnictwa.

– W ubiegłym roku było to niespełna 16 proc. Dlatego nadal widzimy potencjał w tworzeniu tego typu ofert – mówi Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel Springer Polska.

Według jego oceny najgorszy okres Springer ma już za sobą. – Obserwujemy wyraźne odbicie rynku i znaczną poprawę sprzedaży. Druga połowa tego roku powinna przynieść dalsze wzrosty – dodaje Makowski.

Według danych wydawnictwa za styczeń-maj br. na podstawie danych Expert Monitora przychody reklamowe “Faktu” wyniosły 87,1 mln zł (wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r.), “Przeglądu Sportowego” – 15,1 mln zł (+8 proc.) i “Sportu” – 0,17 mln zł (-61 proc.).