Kraj

Do 96 tys. spadła liczna nośników OOH

Rośnie udział nośników premium w rynku outdoorowym - raportuje IGRZ.

W Polsce jest 96,1 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 5 tys. mniej niż rok wcześniej – raportuje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

Ubyło m.in. 2,5 tys. tradycyjnych billboardów i niemal 2 tys. nośników małego formatu. Umocnił się tym samym segment np. frontlightów 6×3, których liczba zwiększyła się do 14,4 tys. (z 14,2 tys.).

Jak komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ, zmiany na rynku nośników outdoorowych oznaczają, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać powierzchnie premium wykorzystywane przede wszystkim w przypadku kampanii wizerunkowych.

 

  • Typ nośnika – liczba nośników:
  • standardowe 12 mkw. – 22 301
  • frontlight 6×3 m – 14 439
  • frontlight 12×3 m – 812
  • frontlight 12×4 m – 1 027
  • nośniki małego formatu – 33 617
  • pozostałe nośniki – 691
  • citylighty – 19 996
  • backlight 6×3 m – 952
  • backlight 8×4 m – 493
  • backlight 12×4 m – 32
  • backlight scroll 9 mkw. – 1 602
  • pozostałe podświetlane – 142
  • łączna liczba – 96 104

Zestawienie liczby nośników przedstawia stan na 30 czerwca 2010 r. Zestawienie obejmuje dane firm: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of Home Media oraz News Outdoor Poland, EuroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, Jet Line, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch SA, Schulz Media, Supersigns, Warexpo i Wadwicz (dawniej Żak).