Kraj

GPD przygotuje jesienną kampanię BZ WBK

Bank w dalszym ciągu prowadzi przetarg na długofalową obsługę agencyjną, jednak jesienny projekt przygotuje dotychczasowa agencja.

Agencja reklamowa GPD, która pracowała dotychczas dla Banku Zachodniego WBK (zrealizowała m.in. kampanie z wykorzystaniem gwiazd: Gerarda Depardieu, Danny’ego DeVito i Johna Cleese’a), przygotuje też jesienną kampanię reklamową banku. Prawdopodobnie bank wykorzysta w niej także wizerunek znanej osoby, jednak szczegółów nie zdradza.

Z naszych informacji wynika, że przed wyborem Gerarda Depardieu do ostatniej kampanii bank rozważał kandydatury innych znanych aktorów, m.in. Lucy Liu, Morgana Freemana, Dustina Hoffmana, Tommy Lee Jonesa, Gene’a Hackmana, Courtney Cox oraz Audrey Tautou.

BZ WBK kontynuuje natomiast procedury przetargowe dotyczące wyboru agencji do długofalowej obsługi – zaprosił do niego cztery agencje, w tym także GPD (nazw pozostałych trzech marketer nie ujawnia).

Budżet mediowy banku obsługuje dom mediowy Universal McCann.

Z naszych informacji wynika natomiast, że zawieszone zostały poszukiwania nowego dyrektora marketingu (na miejsce Grzegorza Wyrzykowskiego, który przeszedł do ING Banku Śląskiego – patrz MMP24 z 16 czerwca br.). Irlandzka grupa AIB (Allied Irish Banks), właściciel BZ WBK, zdecydowała się bowiem sprzedać 70 proc. udziałów. Zainteresowane zakupem BZ WBK są francuski BNP Paribas, hiszpański Santander, włoski Intesa Sanpaolo i PKO BP.