Justyna Kowalczyk, najlepsza polska biegaczka narciarska, dwukrotna mistrzyni świata, czterokrotna medalistka olimpijska (trzy z nich zdobyła na tegorocznych igrzyskach w Vancouver), podpisała dwuletni kontrakt reklamowy z Polbankiem EFG, polskim oddziałem greckiego EFG Eurobank Ergasias.
Mistrzyni będzie twarzą kampanii reklamowych banku (najbliższa ruszy w połowie sierpnia) przez co najmniej kolejne dwa lata (kontrakt podpisano z opcją przedłużenia). Strony nie ujawniają wartości kontraktu.
Transakcja ma charakter wiązany – Polbank został też sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego (także na dwa lata) – ufunduje ekipie narciarzy i biegaczy flotę 11 samochodów (8 busów i 3 auta osobowe). Także w tym wypadku wartość kontraktu objęta jest tajemnicą.
Według naszych nieoficjalnych informacji o kontrakt reklamowy z Justyną Kowalczyk i PZN starał się też Volkswagen Bank Polska oraz Kulczyk Tradex, wyłączny przedstawiciel Volkswagena i Audi w Polsce, ale Polbank przebił ich ofertę.
Kampanię reklamową Polbanku z udziałem mistrzyni przygotowuje agencja reklamowa Addapter należąca do grupy DDB, spot reżyseruje Tomasz Konecki (m.in.: “Lejdis”, “Testosteron” czy “Ciało”). Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Macroscope OMD (z Polbankiem ma kontrakt do września br. i obecnie broni tego budżetu w przetargu).