Kraj

ZPR SA liczy na 50 mln zł przychodów z sieci

W ciągu najbliższych kilku lat ZPR chce przychodami z internetu zniwelować straty z reklam, m.in. prasowych.

Grupa ZPR SA zamierza w ciągu trzech-czterech lat osiągnąć 50 mln zł przychodów reklamowych z internetu. Obecnie generuje ogólnie 250 mln zł przychodów, z czego z internetu z własnych  produktów – 10 mln zł (wliczając w to różne formy zarabiania: reklamy, e-commerce, sprzedaż publikacji tradycyjnych i inne). Spółka IDMnet ma przynieść ponad 30 mln zł przychodów z planowanych 50 mln zł.

Według przedstawicieli grupy osiągnięcie takiego poziomu wpływów z działalności online pozwoli na wypełnienie dziury po stratach z reklamy prasowej, bez konieczności np. redukcji zatrudnienia.

W ramach grupy działają m.in.: Murator SA (wydawca “Super Expressu”, czasopism), Grupa Time (m.in. sieć Eska), IDMnet, Supermedia, AdAction, Afilo.