M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Naj" sprzedaje ponad 200 tys. egzemplarzy

Joanna Dziwisińska | 18 sierpnia 2010, 06:00

Po przejściu na miesięczny cykl wydawniczy "Naj" dwa pierwsze wydania sprzedały się w nakładzie odpowiednio 215 tys. egz. i ok. 245 tys. egz. Większość tytułów z tego segmentu notuje jednak znacznie wyższą sprzedaż.

Pierwszy relaunchowany przez G+J Polska magazyn ukazał się w czerwcu br. Wielkość sprzedaży wydania z lipca br. nie została jeszcze ostatecznie rozliczona.

Niektórzy wydawcy uważają, że obecne wyniki "Naj" są nie najlepsze w stosunku do inwestycji poniesionych m.in. w reklamę pisma. Według ich prognoz sprzedaż magazynu po zakończeniu kampanii reklamowej może spaść poniżej 200 tys. egz.

Nakład pierwszego wydania wynosił 0,5 mln egzemplarzy, a cena 2,60 zł. Na działania reklamowe wydawnictwo deklarowało przeznaczyć 4 mln zł brutto. Wcześniej "Naj" było tygodnikiem.

Przypomnijmy, że przed zmianą częstotliwości "Naj" sprzedawało średnio 140,5 tys. egz. (dane za I kw. tego roku). W tym czasie sprzedaż miesięczników poradnikowych jak "Kobieta i Życie" wyniosła 486,4 tys. egz., "Dobre Rady" - 507,3 tys. egz., "Świat Kobiety" - 399,9 tys. egz., "Olivii" - 226,5 tys. egz., "Poradnika Domowego" - 372,0 tys. egz. i "Claudii" - 238,6 tys. egz.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,