Kraj

Amway stworzył internetowy serwis biznesowo-handlowy vebso.pl

Firma Amway Polska Sp. z o.o. zajmująca się bezpośrednią dystrybucją towarów wprowadziła do Internetu serwis biznesowo-handlowy vebso.pl. "Firma szuka nowoczesnych...

Firma Amway Polska Sp. z o.o. zajmująca się bezpośrednią dystrybucją towarów wprowadziła do Internetu serwis biznesowo-handlowy vebso.pl. “Firma szuka nowoczesnych i przyszłościowych form prowadzenia handlu, które byłyby alternatywą dla tradycyjnych sposobów sprzedaży. Celem stworzenia serwisu jest jej zwiększenie” – mówi Anna Wieraszka, external affairs communication supervisor w firmie Amway. Serwis został stworzony przez węgierską firmę Web Service, która wcześniej przygotowała taki sam serwis na tamtejszy rynek. Ona też zajmuje się jego administracją. Grupą docelową serwisu vebso.pl jest 10 tys. dystrybutorów rozprowadzających produkty firmy oraz 40 tys. jej stałych klientów. Użytkownik serwisu po zarejestrowaniu ma możliwość m.in. sprawdzenia historii swoich zamówień, sprawdzenia, kto i jakie zamówienie złożył. W ciągu kilku tygodni firma planuje uruchomienie w ramach serwisu Panoramy Vebso mającej charakter informacyjny oraz wprowadzenie angielskiej wersji serwisu. Ponadto w planach jest także uruchomienie prostszej wersji vebso.pl dostępnej dla wszystkich internautów. Amway planuje zaproszenie do vebso.pl kilkudziesięciu firm, które mogłyby oferować tam swoje produkty. Kolejnym krajem po Węgrzech i Polsce, w którym będzie dostępny serwis, będą Czechy. Amway jest obecny na rynku polskim od 1992 r. Obroty firmy w ubiegłym roku finansowym (od połowy 2000 do połowy 2001 r.) wyniosły 60 mln zł. Oprócz swoich produktów Amway dystrybuuje w Polsce m.in. produkty Brauna i Philipsa. Amway nie prowadzi na polskim rynku działań reklamowych, ale jedynie działania promocyjne, np. eventy, gdzie promuje swoje marki. (PU)