Kraj

Powstaje Red8 Digital

Agencja Red8 kupuje firmę interaktywną Genero i tworzy grupę.

Genero zmieni nazwę na Red8 Digital, jednak obie firmy będą funkcjonować niezależnie, w osobnych biurach. Agencja Red8 stanie się właścicielem 65 proc. udziałów w spółce, wartości transakcji nie podano. Dotychczasowi menedżerowie Genero – Paweł Jakubowski, prezes, i Dariusz Kieda, wiceprezes i dyr. zarządzający – pozostaną na swoich stanowiskach.

Genero istnieje od ośmiu lat. Zatrudnia ok. 25 osób i ma roczne przychody na poziomie 2-3 mln zł. Plan na ten rok zakłada uzyskanie 3-4 mln przychodów. Niedawno ważnym wydarzeniem w życiu agencji było pozyskanie z FireFly Creation dyrektora kreatywnego – Sergiusza Zembrzuskiego.

– Agencja Red8 jest sprawnie funkcjonującym organizmem, którego nie chcielibyśmy nadmiernie powiększać, zmieniać jego struktury, modelu działania. Jednocześnie chcemy przedstawić klientom bardziej kompleksową ofertę, dlatego inwestujemy w Genero, która wejdzie do grupy, ale pozostanie osobną spółką – mówi Adam Niesłuchowski, dyr. ds. rozwoju Red8.

Red8 i Genero już od kilku lat współpracują ze sobą, a od około roku trwały rozmowy w sprawie akwizycji. Obie agencje wspólnie realizowały projekty m.in. dla marek: Axe, KFC, Pizza Hut, Burger King czy Zelmer. Genero ma też portfolio swoich własnych klientów, jak np.: BRE Bank, Grant’s, Metaxa, DHL i Porsche.