Agencja reklamowa Change zorganizowała akcję społeczną mającą na celu uświadomienie Polakom ryzyka utonięcia podczas beztroskich kąpieli w jeziorze lub rzece.
Pomysł na zorganizowanie akcji zrodził się po obserwacji zatrważających statystyk. Wyjątkowo upalny tegoroczny lipiec przyniósł wzrost liczby utonięć w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego o ponad 30 proc.
Akcja potrwa do końca wakacji. Objęła swym zasięgiem niemal 50 kąpielisk zlokalizowanych na najczęściej odwiedzanych akwenach wodnych Warmii i Mazur. W każdym z tych miejsc został umieszczony pływający obrys postaci symbolizujących ofiarę utonięcia.
Patronem akcji jest WOPR, który służy merytorycznym i organizacyjnym wsparciem przy realizacji tego zadania. Akcja ma charakter pilotażowy, na przyszły rok swoje poparcie dla inicjatywy zapowiedziały: Fundacja Integracja, Państwowa Straż Pożarna oraz Komenda Główna Policji. Tegoroczna kampania ambientowa ma rozrosnąć się do rangi powszechnej akcji społecznej nakierowanej na edukację i prewencję.