Zagranica

Lego potwierdza informacje o globalnym przetargu

Lego Group potwierdziło, iż prowadzi procedury przetargowe dotyczące wyboru agencji reklamowej, która obsługiwałaby jego budżet na skalę globalną. Przyczyną rozpisania...

Lego Group potwierdziło, iż prowadzi procedury przetargowe dotyczące wyboru agencji reklamowej, która obsługiwałaby jego budżet na skalę globalną. Przyczyną rozpisania przetargu jest decyzja producenta o reklamowej ekspansji w USA i w Europie. Obecnie obsługą globalnego budżetu zajmuje się agencja reklamowa McCann-Erickson Worldwide. W Danii i krajach skandynawskich Lego obsługiwane jest przez cztery lokalne agencje – ADtension, Advance, SCAN-AD oraz L&P Reklame. Lego nie ujawniło nazw agencji zaproszonych do przetargu. Nieoficjalnie mówi się o czterech kandydatach: Ogilvy & Mather Worldwide, BBDO Worldwide, McCann-Erickson, Publicis Marche i Bates. Rzecznik prasowy Lego Eva Lykkegaard powiedziała, że termin rozstrzygnięcia przetargu nie został wyznaczony. W 1998 r. Lego rozpoczęło pracę nad zmianą profilu swojego wizerunku – z producenta tradycyjnych zabawek w kierunku drogiej marki, związanej z globalnym przemysłem rozrywkowym. Obecnie Lego prowadzi ścisłą współpracę z Warner Bros., wprowadzając na rynek serię zabawek związanych z filmem “Harry Potter i kamień filozoficzny”.