M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Social media od Apple

( red. ) | 3 września 2010, 06:00

Apple wchodzi w segment mediów społecznych, tworząc Ping dla fanów muzyki. Czy zabierze użytkowników Facebookowi i Twitterowi?

W czasie wczorajszej konferencji prasowej w Kalifornii Steve Jobs, CEO w Apple, ogłosił otwarcie sieci społecznej Ping, zorientowanej na fanów muzyki. Uczestnicy mogą zakładać profile, w których pokażą innym uczestnikom swoje zainteresowania muzyczne. Dowiedzą się, czego słuchają artyści, będą też mogli ściągać muzykę.

Ping jest połączony z ostatnią wersją sklepu iTunes, który ma 160 mln użytkowników na świecie. Dostęp do niego można mieć poprzez komputery Mac, iPhone'y i iPody Touch. Obecnie użytkownicy będą mogli wypożyczać w iTunes 10 programów TV w jakości HD z portfolio takich producentów, jak: ABC, ABC Family, Fox, Disney Channel i BBC America.

Jobs wspomniał także o innych nowościach, m.in. o oczekiwanej przez rynek Apple TV. To urządzenie jest podłączane kablem do szerokoekranowych telewizorów i przekazuje programy TV, filmy na żądanie w HD, muzykę, a nawet zdjęcia z komputera użytkownika. Nowe urządzenie jest o 80 proc. mniejsze niż poprzednie i kosztuje 99 dol.

Apple pokazał też nowy design iPodów, nowy iPod Touch, wyglądający podobnie do iPhone'a 4, wyposażony w dwie kamery - do robienia zdjęć w HD oraz połączeń wideo z wykorzystaniem aplikacji Apple FaceTime.

W wynikach finansowych za III kw. (koniec czerwca) Apple podał, że 77 proc. wzrost zysku to skutek zwiększonej sprzedaży komputerów Mac, iPhone'a oraz iPada. W tym jednym kwartale Apple sprzedał 3,47 mln Maców, 8,4 mln iPhone'ów, 9,41 mln iPodów oraz 3,27 mln iPadów.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,