Zagranica

Reklama online pod lupą ASA

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority zajmie się zgodnością z kodeksem etyki reklam online.

Advertising Standards Authority zadecydowała, że od 1 marca przyszłego roku kodeks etyki reklamowej będzie miał również zastosowanie do reklamy online, w tym zamieszczanej w social mediach i w wyszukiwarkach.

Obecnie ASA zajmuje się jedynie reklamami płatnymi typu display i promocjami. Od marca pod jej lupą będą strony własne marketerów oraz niepłatne reklamy/promocje na stronach takich jak Twitter czy Facebook.

Reklamy płatne przekierowywane linkami do stron WWW, które nie będą zgodne z kodeksem, zostaną usunięte, a ASA będzie mogła zamieścić własne bannery wskazujące, że dany marketer nie postępuje zgodnie z kodeksem etyki reklamowej.

Przez kolejne miesiące ASA będzie szkolić marketerów w zakresie wymogów kodeksu.

Działania ASA zostały pozytywnie odebrane przez przedstawicieli branży internetowej i reklamowej, a także marketerów. Stwierdzili oni, że ma to na celu ochronę interesów konsumenta.