Kraj

Grupa Stroer zamierza zainwestować w badania reklamy zewnętrznej 3 mln zł

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Stroer zamierza zainwestować w badania ilościowe i jakościowe sieci nośników tego medium kwotę ok. 3 mln...

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Stroer zamierza zainwestować w badania ilościowe i jakościowe sieci nośników tego medium kwotę ok. 3 mln zł. Analizy częstotliwości kontaktu oraz wielkości widowni powierzchni reklamowych będzie realizować wespół z niemieckim brokerem tego medium Oscar Media Services, który w 1986 r. wprowadził na rynek niemiecki metodę Oscar (Outdoor Site Classification and Audience Research), powstałą w Wielkiej Brytanii. “Od tego czasu metodologia ta przeszła w Niemczech głęboką ewolucję. Obecnie stosowana jest tam na równi z badaniami G-wert, realizowanymi przez firmę GfK. Nasz wybór padł na Oscara, gdyż jest metodą szybszą, tańszą, ale równie skuteczną” – mówi Janusz Malinowski, prezes Grupy Stroer. Badania ilościowe zostaną uzupełnione analizą geodemograficzną bezpośredniego otoczenia nośników, przeprowadzoną przez firmę Claritas Polska, specjalizującą się w marketingu precyzyjnym. W marcu 2002 r. ukończone mają zostać badania wszystkich sieci nośników o formacie 6 x 3 m (w sumie liczą one w Polsce ok. 4,5 tys. powierzchni ekspozycyjnych, źródło: raporty ilościowe Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej). W tym samym miesiącu mają zostać udostępnione dane z Claritas Polska. Prawdopodobnie w sierpniu 2002 r. zakończona zostanie analiza sieci klasycznych billboardów (liczy ponad 45 tys. powierzchni ekspozycyjnych). Gotowym produktem badawczym, którego efektem ma być m.in. dywersyfikacja cen wynajmu nośników, będzie się posługiwać nowo powstała w ramach grupy firma brokerska Stroer Plakat Technik Media. Projekt badawczy Grupy Stroer będzie więc trzecim produktem tego typu na polskim rynku. Do tej pory badania o podobnym profilu przeprowadziła firma Cityboard Media (korzysta z metody G-wert firmy GfK Polonia), które dotyczą wyłącznie jej sieci nośników o formacie 6 x 3 m (bez analiz geodemograficznych). W toku są również badania prowadzone przez spółkę Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej, której udziałowcami są cztery firmy: AMS SA, Clear Channel Poland, Europlakat Polska i Grupa Outdoor (ich koordynacją zajmuje się firma SMG/KRC Poland). (JP)