Jak dowodzi badanie Accenture Media Management, 70 proc. firm produkujących żywność dostosowało się do umowy zwanej EU Pledge z 2007 r. i nie prowadzi już kampanii skierowanych wprost do dzieci poniżej 12. roku życia. Wśród sygnatariuszy byli m.in.: Nestle, Coca-Cola, Burger King, General Mills, Mars, PepsiCo.
Badanie objęło lata 2005-2010. Monitorowano telewizję, prasę, WWW i komunikację w szkołach podstawowych. Przebadano 580 tys. spotów TV z takich rynków, jak: Grecja, Węgry, Polska, Holandia, Portugalia i Hiszpania. 98,9 proc. nie naruszało postanowień EU Pledge.
Z 50 stron WWW kierowanych do dzieci tylko jedna pokazywała spoty żywności.
Jak wykazało badanie, liczba reklam żywności w TV ogólnie zmalała o 36 proc. Marketerzy emitują natomiast spoty, w których reklamują produkty do dzieci jako “lepsze dla ciebie”.
Reklamy prasowe w 100 proc. zastosowały się do ustaleń EU Pledge.
Wśród nowych sygnatariuszy umowy pojawili się m.in.: Procter & Gamble, Intersnack, Lorenz Snack-World, Unichips – San Carlo.
(warc.com)