Kraj

Żubrówka Czysta nowością CEDC

Nowa marka ma poprawić nadwątloną pozycję marketera na polskim rynku wódki.

Według naszych informacji jest niemal przesądzone, że nową marką CEDC, która zadebiutuje na przełomie roku, będzie czysta odmiana Żubrówki. Jej pozycjonowanie cenowe ma być nieco niższe niż Bolsa, marki również należącej do portfolio marketera. Brand będzie należeć do segmentu mainstream lub upper mainstream.

CEDC, wprowadzając na rynek czystą odmianę Żubrówki, idzie tą samą drogą co Stock Polska, który wylaunchował Żołądkową Czystą de Luxe i obecnie Żołądkowa jest liderem na rynku.

Nowy wariant Żubrówki miał być wprowadzony wcześniej, jednak pierwsza wersja butelki opracowanej w Londynie nie uzyskała dobrych ocen w badaniach konsumenckich i konieczne było przygotowanie kolejnej wersji.

Nad komunikacją dla nowej marki już pracuje agencja reklamowa Hossa, która obsługuje także kilka innych brandów CEDC.

CEDC w sprawozdaniu finansowym za drugi kwartał br. poinformował, że sprzedaż wódki z portfolio firmy (m.in. marki: Absolwent, Bols, Soplica i Żubrówka) spadła o 12 proc. Firma próbowała to tłumaczyć żałobą narodową, ale zdaniem obserwatorów powodem było m.in. rzadko odświeżane portfolio produktów.

(współpraca MB)