Arthur Sulzberger Jr., szef i wydawca legendarnego dziennika “The New York Times”, po raz pierwszy publicznie przyznał, że wydanie drukowane może zniknąć w przyszłości. Nie określił jednak, kiedy to nastąpi.
Sulzberger przemawiał na 9. konferencji International Newsroom Summit w Londynie.
Deklaracja zbiega się w czasie z wprowadzeniem przez “NYT” płatnego dostępu do swoich stron WWW. Dziennik już eksperymentował z tym modelem w 2007 r., ale zarzucił go na rzecz zwiększonego ruchu i przychodów z reklam. Niestety, przychód z reklam okazał się niewystarczający.
Obecnie Sulzberger uważa, że podjęcie ryzyka to jedyna droga, aby sprawdzić, czy w przyszłości uda się zapewnić przychody wystarczające na utrzymanie jakościowego kontentu.
“NYT” przewiduje podobny schemat jak “The Financial Times”, w którym czytelnicy będą mieli dostęp do kilku artykułów nieodpłatnie co miesiąc. Dodatkowo “NYT” zachęca do wejścia na swoje strony przez Facebooka i Google.
W drugim kwartale dziennik po raz pierwszy od trzech lat odnotował przychody większe niż rok wcześniej (589,6 mln dol. vs. 582,7 mln dol.), a także 21-proc. wzrost z internetu.
Obecnie New York Times Co. w celu wzmocnia swojej pozycji sprzedażowej przemianuje międzynarodowe biura handlowe na “The New York Times Global”. Sprzedają one także zlokalizowany w Paryżu dziennik “International Herald Tribune” należący do NYT.
(brandrepublic.com)