Kraj

Ponad 4 mln odsłon na YouTube

Viralowa kampania Gdańska popularna wśród wielbicieli filmików.

Ponad 4 miliony odsłon na YouTube miały filmiki viralowe stworzone przez agencję DSK na potrzeby kampanii promującej Gdańsk. Podczas etapu teaserowego kampanii w wybranych portalach internetowych zostały opublikowane informacje o odkryciu “fal GDN” oraz ich dziwnym działaniu.

W internecie zostały również zamieszczone amatorskie filmiki mające prezentować zachowanie ludzi i przedmiotów pod wpływem fal, m.in. farmera w kostce siana, autobusu unoszącego się na skrzydłach motyla czy dziewczyny wystrzelonej w kierunku stoczni. Pierwszy z filmów miał niemal 4 mln odsłon w ciągu dwóch tygodni (filmy trafiły do internetu pod koniec sierpnia). Pozostałe dwa filmy miały w sumie ok. 1 mln odsłon.

Hasłem kampanii jest “Gdańsk. Dotknij wolności”. Kampania potrwa do 3 października. Skierowana jest głównie do osób w wieku 16-45 lat, mieszkańców dużych miast ze średnim i z wyższym wykształceniem. Na potrzeby kampanii stworzono też 30-sekundowy spot reklamowy.
Jest to kampania wizerunkowa, której celem jest wzmocnienie obrazu Gdańska jako miejsca inspirującego, ciekawego, otwartego i nowoczesnego.