Kraj

Marketing Chryslera w Fiacie

Struktury marketingowe Chryslera w Polsce przeniesiono do Fiat Auto Poland.

Dział marketingu Chrysler Polska od kilku dni działa w strukturach Fiat Auto Poland. To skutek zmian własnościowych i współpracy pomiędzy obiema firmami na szczeblu globalnym. Na początku 2009 r. Fiat podpisał z Cerberus Capital Management, właścicielem marki Chrysler, porozumienie o strategicznym aliansie. Na jego mocy włoski producent aut przejął 35 proc. udziałów w Chryslerze.

Wiosną br. Fiat Group Automobiles S.p.A. i Chrysler Group LLC rozpoczęły kolejny etap w procesie integracji działań dystrybucyjnych w Europie. Począwszy od kwietnia br., FGA wprowadził w życie działania handlowe związane ze wsparciem sprzedaży i serwisu produktów marek: Chrysler, Jeep i Dodge, w różnych państwach Europy, a w konsekwencji zastąpił w pełnieniu tych funkcji firmę Daimler. Od tego czasu zarówno działania, jak i pracownicy europejskich spółek handlowych Chryslera zaczęli być stopniowo przenoszeni do odpowiednich spółek handlowych Fiat Group Automobiles.

W polskim oddziale Chryslera proces też rozpoczął się we wrześniu br. Sprzedaż hurtowa marek: Chrysler, Jeep i Dodge, prowadzona jest przez Fiat Auto Poland. Także dział marketingu Chryslera funkcjonuje w strukturach polskiego oddziału Fiata. Funkcję marketing & communication managera odpowiedzialnego za marki Chryslera nadal pełni Dorota Obłękowska. Dział marketingu został w całości przeniesiony do struktur Fiata.

Dla marek Chryslera pracują od czasu zmian właścicielskich te same agencje, które obsługują Fiata – Leo Burnett (kreacja) oraz Maxus (dom mediowy).