M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Domy mediowe Media Direction i OMD Poland łączą się w jedną firmę

Serwis Dzienny | 10 grudnia 2001, 00:00

Domy mediowe Media Direction i OMD należące do tej samej grupy Omnicom łączą się, tworząc jedną firmę pod marką OMD....

Domy mediowe Media Direction i OMD należące do tej samej grupy Omnicom łączą się, tworząc jedną firmę pod marką OMD. Formalnie nastąpi to 1 stycznia 2002 r. "Celem fuzji jest umocnienie się na pozycji największego i najbardziej kompletnego domu mediowego w Polsce" - powiedział Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland. Do współpracy zostaną zaproszone także agencje TBWA Warszawa i Hager Polska (również Omnicom). Obroty domów mediowych Media Direction i OMD Poland wyniosą w tym roku ok. 800 mln zł, w tym OMD - 475 mln zł, Media Direction - 320 mln zł. W przyszłym roku obroty obu firm mają szansę przekroczyć 1 mld zł, co stanowi 25 proc. całego rynku mediów. Tworzona spółka nie będzie domem negocjacyjnym, lecz jednolitą organizacją i jednym bytem prawnym. W ramach nowej struktury będą działały pod różnymi markami trzy niezależne zespoły: Media Direction OMD, którego dyrektorem zarządzającym jest Jacek Hendigery, Optimum Media OMD zarządzany przez Agnieszkę Kosik i Brand and Media OMD, którego szefem jest Maciej Stec. Poszczególne oddziały zachowają niezależność operacyjną, zespoły pracowników także zostaną rozdzielone. Nie przewidziano żadnych zwolnień wśród pracowników. Wspólne pozostanie zaplecze finansowe, badania, główny zarząd. Prezesem zarządu OMD został Jakub Bierzyński, a wiceprezesem Paweł Sawicki, dotychczasowy managing director Media Direction. W skład zarządu wejdą dwaj reprezentanci agencji kreatywnych i dwaj reprezentanci domów mediowych. OMD wygrał w tym roku 20 nowych klientów. Klientami Media Direction zostały: TP SA, Campina, Gillette, Lek, Ljubljana, PZU, Raiffeisen Bank Polska. (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,