M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Połączenie "Dziennika Bałtyckiego" i "Wieczoru Wybrzeża"

Serwis Dzienny | 10 grudnia 2001, 00:00

Od dzisiaj łączą się dwa dzienniki spółki Prasa Bałtycka, oddziału Polskapresse, czyli "Dziennik Bałtycki" i "Wieczór Wybrzeża". Powodem fuzji, jak...

Od dzisiaj łączą się dwa dzienniki spółki Prasa Bałtycka, oddziału Polskapresse, czyli "Dziennik Bałtycki" i "Wieczór Wybrzeża". Powodem fuzji, jak powiedział Krzysztof Krupa, prezes Prasy Bałtyckiej, jest stworzenie najpopularniejszej i największej gazety województwa pomorskiego oraz schyłek formuły popołudniówek, do których zalicza się "Wieczór Wybrzeża". Przez pewien okres "Dziennik Bałtycki" i "Wieczór Wybrzeża" będą ukazywać się jako jedna gazeta, ale z osobnymi grzbietami. Będą też utrzymywane obie winiety, a na pierwszej stronie pojawiać się będą odesłania do tekstów w obu dziennikach. Z czasem "Wieczór Wybrzeża" stanie się wyróżniającym się segmentem "Dziennika Bałtyckiego". Cena połączonych tytułów zostanie urzymana: 1,2 zł - wydanie codzienne, 1,6 zł - wydanie magazynowe. Również nie zmieni się cennik reklam. Nakład gazet zostanie zsumowany, ale prosta matematyka nie zawsze będzie stosowana. "Specjalnie kalkulowane nakłady będą towarzyszyć nadzwyczajnym wydaniom, np. 22 grudnia dołączymy CD z kolędami i słowami prymasa Wyszyńskiego oraz Jana Pawła II" - powiedziała Beata Puka, odpowiedzialna za PR Prasy Bałtyckiej. Ostatnio wydanie codzienne "Dziennika Bałtyckiego" miało wg wydawcy ok. 50 tys. egzemplarzy nakładu, "Wieczoru Wybrzeża" - kilkanaście, zaś wydanie magazynowe "Dziennika" - ok. 200 tys., "Wieczoru" - 60 tys. W tej chwili do stycznia 2002 r. na łamach "Wieczoru" przeprowadzana jest zdrapka, która podniosła zainteresowanie tytułem. Połączenie sił było planowane już od paru miesięcy. Przymiarką okazało się ukazujące się systematycznie wydanie niedzielne obu gazet. Zespoły redakcyjne połączyły się już we wrześniu. Prasa Bałtycka sama zaplanowała kampanię promocyjno-marketingową towarzyszącą zmianom. Wykorzystano wszystkie lokalne media oraz spotykano się bezpośrednio z największymi klientami gazet. Czytelnictwo "Dziennika Bałtyckiego" w woj. pomorskim wyniosło 40,1 proc., a "Wieczoru Wybrzeża" - 15,7 proc., natomiast w Trójmieście "Dziennika" - 44,8 proc., a "Wieczoru" - 26,8 proc. (PBC Daily, SMG/KRC, wskaźnik CCS, I-X br.) (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,