Wódka Bols (CEDC) ma swoje ambasadorki – ekipę atrakcyjnych, seksownych kobiet, które reklamują markę, natomiast Wyborowa postanowiła stworzyć “Drużynę W” wzorem “Aniołków Charliego”. Mają ją tworzyć bohaterki intrygujące i nietuzinkowe, takie jak Zimna, Mocna, Czysta i Światowa – ich imiona odnoszą się do atrybutów marki Wyborowa.
Obecnie trwa akcja teaserowa – w radiu (pięć stacji ogólnopolskich: Radio Zet, RMF FM, Eska, Eska Rock i Antyradio), w kinach (sieci: Cinema City, Multikino, Helios oraz ok. 200 kin niezrzeszonych) oraz w internecie (portal Wirtualna Polska, Fotka.pl, Facebook, Interia, O2.pl, Google i YouTube) prowadzona jest promocja “Drużyny W” (bez powiązania z marką Wyborowa).
Właściwa akcja ruszy od początku października – jak twierdzi producent, takiej aktywacji sprzedażowej marka jeszcze nie miała. Pod nakrętkami 2 mln butelek Wyborowej umieszczone zostaną kody, które umożliwią konsumentom udział w konkursie z nagrodami (będą to notebooki, iPady, aparaty fotograficzne itp.) – akcja potrwa przez 13 tygodni.
Wspierać ją będą materiały POS odsyłające do witryny.
Kampanię przygotowują: agencja LabCon (cztery filmy reklamowe o każdej z bohaterek wyreżyserowali Oskar Derych i Jerzy Grabowski), produkcją zajęło się studio DeLord, planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Value Media, a kampanią online – agencja interaktywna Unia Interactive.
Marka Wyborowa ma blisko 21 proc. udziałów w segmencie wódek premium w handlu tradycyjnym i nowoczesnym, z wyłączeniem dyskontów (dane ACNielsen za lipiec 2010 r. – źródło: Wyborowa SA), niemal tyle samo udziałów ma marka nr 2 – Bols (CEDC). Celem Wyborowej jest utrzymanie pozycji lidera i, w miarę możliwości, zwiększenie dystansu wobec Bolsa.