Kraj

MediaCap przed debiutem na GPW

Grupa zamierza przejąć kolejną spółkę, najprawdopodobniej internetową lub BTL-ową.

Grupa kapitałowa MediaCap SA (wcześniej EMLab SA), do której należą agencja reklamowa Scholz & Friends oraz firma eventowo-ambientowa EMLab, do połowy 2011 roku ma zostać powiększona o kolejną firmę. Jest to zgodne ze strategią przedstawioną przez Jacka Olechowskiego, prezesa MediaCap, w czasie przejmowania większościowego pakietu udziałów w Scholz & Friends od jej niemieckich właścicieli (patrz MMP24 z 15 lutego br.).

– Od kilku miesięcy przyglądaliśmy się spółkom internetowym i BTL-owym. Obecnie stworzyliśmy short-listę czterech z nich, które wydają nam się interesujące. Co najmniej jedną z nich, a niewykluczone, że dwie, zamierzamy kupić – mówi Olechowski.

Według Olechowskiego proces ten ma zostać sfinalizowany do czerwca 2011 roku.

– Tak jak zapowiadaliśmy, do 2013 roku chcemy zadebiutować na GPW. Do tego czasu zyski MediaCap mają wynieść co najmniej 4 mln zł. Obecnie są rzędu 2-3 mln zł i trudno nam będzie  brakujące ok. 1,5 mln zł wygenerować organicznie w tak krótkim czasie. Stąd plany akwizycyjne. Interesuje nas bowiem nie tylko zespół ludzi, ich umiejętności, lecz także portfolio klientów, jakie wniesie do grupy nowa firma – mówi Olechowski.

Nie podaje, z jakimi spółkami prowadzone są obecnie rozmowy.

Do agencji EMLab niebawem mają dołączyć nowe osoby na menedżerskich stanowiskach, m.in. szef strategii (stanowisko takie w EMLabie dotychczas nie było obsadzone). Trwa także rekrutacja art directora.

EMLab pozyskał również inwestora instytucjonalnego. Pakiet 6 proc. akcji kupił BRE Wealth Management, który jest częścią BRE Banku.