Kraj

5 mln euro na promocję N-Gine

FoodCare będzie kontynuować współpracę z Kubicą.

FoodCare, właściciel m.in. marki napoju energetycznego Tiger Energy Drink, stawia na promocję drugiego brandu w kategorii energetyków – napoju N-Gine.

N-Gine zadebiutował na rynku na początku br. Według danych marketera zdobył 3 proc. udziału w segmencie energetyków. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, w rozmowie z “Pulsem Biznesu” zdradził, że dotychczas na promocję produktu firma wydała 1,5 mln euro. Jego zdaniem, gdyby nie współpraca z Robertem Kubicą, polskim kierowcą Formuły 1, i wykorzystywanie jego wizerunku w działaniach promocyjnych nowego brandu, N-Gine wchodziłby na rynek trzy razy wolniej.

Dlatego też FoodCare zamierza kontynuować współpracę z polskim kierowcą. W ciągu najbliższych lat zainwestuje ok. 5 mln euro w możliwość wykorzystywania do promocji N-Gine wizerunku Roberta Kubicy oraz reklamowanie się na jego stroju i bidonie.

W ciągu najbliższych tygodni na rynek trafi też N-Gine w butelce o pojemności 1 l będącej kopią bidonu Roberta Kubicy. Szczegółów na temat ceny, pozycjonowania i strategii komunikacyjnej tego produktu do czasu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się ustalić.

FoodCare na wsparcie N-Gine w samej telewizji wydał w tym roku 14,3 mln zł na emisję spotów reklamowych i niemal 8,5 mln na sponsoring (dane: Nielsen Audience Measurement).