Artykuły weekendowe

Rozwiązanie praw autorskich w muzyce

"Ear Candy" to katalog muzyczny do odtwarzania w miejscach publicznych.

Mood Media Corporation wraz z Universal Music wprowadziła na rynek nowy ekskluzywny katalog muzyczny “Ear Candy”. Dzięki temu nadawanie muzyki przez firmy w lokalach publicznych, będąc całkowicie legalnym rozwiązaniem, zapewni odtwarzającym bezpieczeństwo w kwestii praw autorskich. Ponadto Mood Media stworzyła pierwszą w Polsce bazę własnych utworów muzycznych, którą bezpośrednio licencjonuje.

Mood Media zaprezentowała w swojej ofercie dostęp do ekskluzywnego katalogu muzycznego Universal Music. “Ear Candy” zawiera kompozycje utalentowanych twórców oraz producentów, którzy na co dzień pracują z takimi gwiazdami, jak: Mariah Carey, Rihanna, Beyonce, Justin Timberlake.

Zaletą korzystania z utworów z katalogu “Ear Candy” jest odciążenie klientów Mood Media z odprowadzania jakichkolwiek składek na poczet organizacji praw autorskich. Tantiemy zostaną pobrane bezpośrednio przez Mood Media, a ich koszt będzie niższy o ok. 40-60 proc. od standardowych opłat na rzecz organizacji praw autorskich.

– Stworzyliśmy wyjątkową kompilację różnorodnych gatunków muzycznych o najwyższej jakości dźwięku. “Ear Candy” to dopasowane brzmienia, zupełnie świeże i nowe na rynku – mówi Alexandra Potrykus, dyrektor ds. sprzedaży Mood Media w Polsce. – Mamy szeroki wybór nurtów muzycznych, które pozwolą doskonale oddać profil naszych klientów działających na rynku BtoB oraz BtoC. Wierzymy zarazem, że pomogą im w podniesieniu efektywności sprzedaży oraz wprowadzą unikalny klimat do ich lokali – dodaje Alexandra Potrykus.
Kolejnym nowatorskim produktem na rynku marketingu sensorycznego w Polsce jest stworzenie własnej bazy utworów muzycznych, tzw. repertuaru bezpośrednio licencjonowanego. Propozycje umieszczone w tej kompilacji nie figurują w bazach organizacji praw autorskich, a co za tym idzie, z tytułu ich nadawania nie odprowadza się składek do tychże organizacji.

– Nasza obecna oferta pozwoli firmom handlowym, usługowym, centrom biznesowym, a także hotelom, restauracjom i zwykłym sklepom na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań wpływających na jakość sprzedaży w niższej cenie. Jest to unikatowa metoda stosowana tylko przez nas na polskim rynku. Pomysł ten zaczerpnęliśmy z krajów Europy Zachodniej, gdzie świetnie się sprawdza – dodaje Alexandra Potrykus.

Mood Media Corporation (TSX: MM) jest największą na świecie firmą specjalizującą się w marketingu sensorycznym. Spółka zajmuje się tworzeniem miksów muzycznych, wizualizacji oraz zapachów. Grupa współpracuje z ponad 650 markami na całym świecie, m.in. ze specjalistami handlu detalicznego, supermarketami, bankami i hotelami. Firma obsługuje ponad 170 tys. lokalizacji w 37 krajach w Europie, Australii, Ameryce Północnej i Azji.

Mood Media Corporation powstało w czerwcu 2010 r. poprzez nabycie Mood Media Group SA, spółki istniejącej na rynku europejskim od ponad 50 lat, przez Fluid Music Canada Inc., do której należą m.in. Sommerset Entertainment oraz True Sonic Inc.

Głównymi klientami Mood Media Corporation na świecie są: Niketown, HMV, Volkswagen, H&M, Hilton, ING, Marks & Spencer, Giraffe i O2. W Polsce MM współpracuje z firmami: Orsay, Accor Orbis, Mango, Aldo, Mexx, Statoil, Leclerc, Elea i wieloma innymi.

Mood Media Corporation jest notowana na giełdzie w Toronto.