Kraj

W styczniu rusza kampania margaryny Benecol

Benecol - nowa margaryna produkowana przez firmę Raisio Polska Foods - będzie promowana od 11 stycznia do 8 lutego 2002...

Benecol – nowa margaryna produkowana przez firmę Raisio Polska Foods – będzie promowana od 11 stycznia do 8 lutego 2002 r. Kreację kampanii przygotowała agencja Propaganda. Działania skierowane będą przede wszystkim do mężczyzn ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkańców największych polskich miast. Kampania ma też dotrzeć do osób, które mają podwyższony poziom cholesterolu lub dbają o zdrowy tryb życia. Oddzielną kampanię BTL przygotowano dla lekarzy pierwszego kontaktu, internistów i kardiologów. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy HMS Carat. Głównym medium kampanii będzie prasa. Wybrano dzienniki “Gazeta Wyborcza”, “Rzeczpospolita”, oraz pisma: “Polityka”, “Wprost”, “Newsweek Polska”, “Focus”, “Businessman Magazine”, “Playboy” i “Twój Styl”. Przygotowywana jest też kampania internetowa. Jeszcze w grudniu zostanie uruchomiona strona www.benecol.pl. W listopadzie rozpoczęto kampanię BTL skierowaną do kardiologów. Rozesłano materiały z podstawowymi informacjami na temat produktu i związanych z nim badań medycznych. W kampanii skierowanej zarówno do klientów, jak i lekarzy nacisk będzie położony na informację, że jest to pierwszy w Polsce produkt spożywczy z potwierdzonymi właściwościami leczniczymi – margaryna Benecol obniża poziom cholesterolu we krwi. Badania kliniczne wg producenta potwierdzają, że po 14 dniach używania produktu poziom cholesterolu może spaść nawet o 15 proc. Margaryna pojawi się w sklepach jeszcze w grudniu – najpierw w supermarketach. Opakowanie o wadze 225 g będzie kosztować 9,99 zł. Margaryna Benecol jest już znana na rynkach zachodnioeuropejskich i amerykańskim. Produkt został opatentowany w Finlandii w 1995 r. (PM)