Kraj

Facebook pod kontrolą

Serwis jest kolejnym portalem społecznościowym monitorowanym przez BrandoMetr.

BrandoMetr, narzędzie monitoringu mediów społecznościowych, które zadebiutowało na polskim rynku pod koniec ub.r., objęło swoim zasięgiem Facebooka. W reakcji na wzrost popularności portalu twórcy BrandoMetru wprowadzili do monitorowanych zasobów treści udostępniane publicznie wygenerowane przez jego polskich użytkowników.

BrandoMetr na bieżąco analizuje i udziela informacji o tym, kto, co, kiedy i w jakich okolicznościach powiedział na temat danej marki w polskim internecie. Swoim zasięgiem obejmuje niemal 600 tys. blogów, serwisy społecznościowe, największe polskie fora internetowe i grupy dyskusyjne oraz mikroblogi.Wśród nich m.in.: YouTube, Fotkę, Grono, Blip, Twitter, Flaker, Pinger, oraz ponad 25 tys. największych polskich forów internetowych i polskich grup dyskusyjnych (usenet).

Wszystko to w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Umożliwia to podjęcie natychmiastowej reakcji np. w sytuacji kryzysowej, pozwala śledzić, co konsumenci mówią o konkurencji, a także pomaga mierzyć efekty działań marketingowych. Narzędzie dzięki feedbackowi kilkuset użytkowników testowych od grudnia 2009 roku przechodziło gruntowne zmiany i usprawnienia.

– Nieustannie wdrażane są innowacje w reakcji na potrzeby użytkowników – mówi Tomasz Olejnik, brand manager w BrandoMetr.pl. Ostatnio wprowadzone funkcjonalności to automatyczne określanie tonu wypowiedzi z podziałem na negatywny, neutralny i pozytywny, filtrowanie wyników ze względu na rodzaj źródła, wygodny eksport danych do zewnętrznych plików oraz przydatne statystyki.

– Zmieniony został także model korzystania z usługi. Teraz narzędzie jest każdorazowo konfigurowane dla konkretnego klienta. Pozwala to na optymalizację mechanizmów monitorujących, eliminację wyników niepożądanych oraz dodanie monitorowanych źródeł na życzenie klienta. Ma to na celu zapewnienie maksymalnej skuteczności – dodaje Olejnik.

Zainteresowane firmy mogą skorzystać z bezpłatnego siedmiodniowego dostępu do wersji demonstracyjnej.

Narzędzie dedykowane jest brand managerom, działom marketingu, obsługi klienta oraz R&D w firmach, a także firmom konsultingowym, agencjom PR i marketingowym. Tomasz Olejnik nie zdradza nazw konkretnych klientów, bo w umowach o współpracy zastrzegli, by nie upubliczniać ich nazw. Zdradza jedynie, że wśród klientów są marki przede wszystkim z segmentów: FMCG, RTV i AGD, motoryzacja, finanse i ubezpieczenia, a także kilka agencji PR, domów mediowych oraz agencje interaktywne.