M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Heineken i u nas z Ligą Mistrzów

Tomasz Wygnański | 1 października 2010, 06:00

Marka w Polsce po raz pierwszy skorzystała z paneuropejskiego kontraktu z UEFA. Przeważyły argumenty centrali o efektywności kosztowej tej platformy.

Heineken już od pięciu lat jest sponsorem Ligi Mistrzów (LM), ale na naszym ryku fakt ten był prawie niewykorzystywany. Główną platformą komunikacyjną marki był festiwal Open'er. Drugim powodem wstrzemięźliwości marketerów Grupy Żywiec do LM był nie najlepszy wizerunek piłki nożnej w Polsce. Istniała obawa, że może on źle wpłynąć na kosmopolityczny i upmarketowy image brandu Heineken.

Według naszych informacji co roku toczyły się rozważania i dyskusje z centralą w Amsterdamie na temat platformy Ligi Mistrzów, bo Polska była jednym z nielicznych krajów, gdzie nie była ona komunikowana.

Tym razem przeważyły argumenty o rosnącej popularności tych rozgrywek w Polsce oraz o efektywności kosztowej. Grupa Heineken jako korporacja chciała w pełni wykorzystać na wszystkich rynkach możliwości, jakie daje kosztowna umowa sponsorska z UEFA.

W ramach działań w Polsce odbędzie się m.in. konkurs, którego zwycięzcy otrzymują specjalne wejściówki VIP na wybrane mecze fazy grupowej LM. Pozwalają one na wejście za kulisy stadionu. Heineken jako jedyny sponsor Ligi Mistrzów ma prawo do ich wykorzystania. Dodatkowo marka zapewnia przelot, hotel, wyżywienie i kieszonkowe.

Kampania wspierająca konkurs będzie prowadzona w TV oraz w internecie. Projekt potrwa kilka najbliższych miesięcy. Akcję przygotowały agencje Grey Worldwide Warszawa oraz Argonauts.

Czytaj więcej na temat: , , ,