Informacja na stronie głównej serwisu KFC jest dość ogólnikowa. Według naszych wiadomości ostrzeżenie dla konsumentów to wynik dwóch akcji, w których logo KFC było użyte przez inne firmy bez zgody marketera, a mechanizmy tych projektów budziły poważne wątpliwości.
Pierwszy przypadek dotyczył jednej z firm zakupów grupowych, która oferowała bez wiedzy sieci rabaty w KFC. Drugi to sprawa firmy zarejestrowanej na Cyprze, która wyłudzała dane osobowe konsumentów w zamian za nieprawdziwą obietnicę otrzymania kuponów rabatowych do KFC.
Przypomnijmy, że od początku br. także McDonald’s walczy z oszustami oferującymi fałszywe kupony rabatowe. Ostrzeżenie można znaleźć m.in. na stronie WWW marketera i jest to już druga jego wersja.
Początkowo sieć McDonald’s ostrzegała przed kuponami sprzedawanymi na aukcjach internetowych. Teraz problem dotyczy w większym stopniu oszustów działających za pomocą SMS-ów i e-maili. Obiecując kupon, namawiają np. do wysłania SMS-a premium.