Kraj

Bunge i Kruszwica mają wspólny marketing

Siostrzane spółki łączą sprzedaż i marketing; nie wiadomo, jak potoczy się współpraca z agencjami.

ZT Kruszwica, właściciel takich marek, jak: Olej Kujawski czy Manuel i Smakowita, przejęła dystrybucję i sprzedaż należących do Bunge Polska marek Benecol, Masmix i Pyszny Duet. To wynik umowy o współpracy zawartej pomiędzy spółkami.

ZT Kruszwica będzie świadczyć dla spółki Bunge Polska usługi sprzedażowe, logistyczne i marketingowe. Bunge Polska pozostanie zakładem produkcyjnym.

– Podpisana przez zarządy ZT Kruszwica i Bunge Polska umowa jest kolejnym ważnym krokiem procesu, którego celem jest umacnianie obu siostrzanych spółek na rynku – skomentował Wojciech Bauman, dyrektor ds. produktów żywnościowych ZT Kruszwica.

Jak twierdzą przedstawiciele Kruszwicy, z jednej strony skutkiem tej umowy będzie efektywniejsze zarządzanie zasobami poprzez zintegrowanie działów komercyjnych, a za tym idą efekty finansowe wynikające z synergii. Drugim pozytywnym efektem jest efekt skali, który przekłada się na poprawę jakościową działań. Dzięki większej skali bowiem firmy stać będzie na specjalizację w niektórych obszarach i na realizację projektów, którym osobno spółki mogłyby nie podołać. Trzeci obszar to lepsze zarządzanie portfelem marek, czyli pełniejsze wykorzystanie potencjału marek oraz uzupełniające się doświadczenia obu zespołów marketingowych. Powstała w wyniku podpisanej umowy organizacja ma szanse w najbliższych latach walczyć o prymat na polskim rynku margaryn i miksów.

W wyniku umowy doszło również do połączenia struktur sprzedaży i marketingu obu spółek. Teraz firmy mają jeden dział odpowiedzialny za działania w tym obszarze.

Dyrektorem marketingu margaryn konsumenckich została Katarzyna Niewiada, która dotychczas była szefem marketingu Bunge Polska. Poprzednio w Kruszwicy za marketing odpowiadał jako p.o. kierownik marketingu Rafał Golec.

Dyrektorem marketingu olejów konsumenckich pozostaje Rafał Wadlewski, zaś za marketing działu produktów profesjonalnych odpowiada jako dyrektor Katarzyna Noga.

Ewa Sielicka, rzecznik prasowy ZT Kruszwica, nie ujawniła, jak w wyniku połączenia zmieni się współpraca obu firm z agencjami reklamowymi i domami mediowymi. Dotychczas obie spółki nie współpracowały na stałe z jedną agencją. Zwykle zatrudniały agencje do realizacji konkretnych projektów.

I tak np. wiosną br. przetarg reklamowy marki Benecol wygrała agencja Red8, marka Manuel rozpoczęła współpracę z agencją Koledzy, która we wrześniu zdobyła też budżet należącej do Kruszwicy marki Palma. Ostatnie działania reklamowe dla brandu Olej Kujawski realizowała agencja PZL.

W zakresie planowania i zakupu mediów marki Kruszwicy obsługiwał Starcom, a marki z portfolio Bunge Polska – ZenithOptimedia Group.