Kraj

BR TVN gruntownie reorganizuje strukturę

Nadawca łączy sprzedaż wszystkich form w ramach teamów, rozbudowuje zespół badań i rozwoju oraz uruchamia dział komercjalizacji kontentu.

Biuro Reklamy TVN jest w trakcie reorganizacji. Departamenty odpowiedzialne dotąd za sprzedaż spotową i za ofertę specjalną będą zintegrowane w ramach jednej struktury podzielonej na teamy reprezentujące całą ofertę handlową biura.

– Powstanie pięć-sześć zespołów. W każdym znajdą się specjaliści odpowiedzialni za sprzedaż czasu reklamowego w TVN, osoby dedykowane kanałom tematycznym oraz team odpowiedzialny za tzw. strefę multimedialną, czyli wszystkie produkty reklamowe na nowych platformach dystrybucji – mówi Piotr Tyborowicz, szef BR TVN. Dyrektorem sprzedaży odpowiedzialnym za całą ofertę handlową został Marcin Idzik.

Po zintegrowaniu sprzedaży sponsoringu i spotów nowe zadania w strukturze otrzymała Barbara Radziwilska, dotąd dyrektor sprzedaży specjalnej w BR TVN. Ma pokierować uruchomionym właśnie działem komercjalizacji kontentu.

– To projekt o krytycznym znaczeniu dla biznesu grupy. Nowy zespół ma stworzyć i zabezpieczyć możliwości rozwoju wszelkich niespotowych form reklamowych w obrębie kanałów. Fragmentacja widowni i nielinearna konsumpcja telewizji tworzą nowe warunki i wyzwania dla budowy oferty specjalnej. Rolą działu komercjalizacji kontentu będzie komercyjne organizowanie np. tak kompleksowych projektów jak “Top model” – twierdzi Tyborowicz.

Uruchomienie nowego działu wiąże się też z planami zmian regulacji dotyczącymi sponsoringu. Przypomnijmy, że KRRiTV przygotowała już projekt rozporządzenia, który ogranicza wykorzystanie tego narzędzia (m.in. zakazując ruchomej prezentacji produktu na billboardach sponsorskich). Jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli KRRiTV, projekt może wejść w życie pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Grupa TVN chce więc szerzej wykorzystywać komercyjny potencjał swojego kontentu programowego.

Oprócz wprowadzonych zmian w organizacji sprzedaży BR TVN przewiduje też rozwinięcie zespołu badań i rozwoju pracującego pod kierunkiem Marcina Bogłowskiego. Tworzy w nim zespół strategów, który ma projektować nowe rozwiązania reklamowe na bazie produktów grupy, m.in. rozwijać ofertę pakietów 360 st. Dodatkowo w zespole badań powstanie team brand managerów odpowiedzialnych za poszczególne kanały i projekty grupy TVN. Jego zadaniem w ramach biura będzie m.in. organizacja właściwego przepływu informacji.

Zmiany w strukturze BR TVN nie wiążą się z redukcjami. – Prowadzimy rekrutację m.in. do zespołu badań i analiz oraz działu komercjalizacji kontentu – mówi Tyborowicz.