PZ Cussons prowadzi pierwszą w historii marki kampanię telewizyjną płynów do prania Kokosal. Jej głównym celem jest zbudowanie świadomości zmian, jakie przeszła marka, i pokazanie konsumentom nowych wariantów Kokosala.
– W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na telewizję, która umożliwi nam dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Bohaterem reklamy telewizyjnej jest wariant Black. W reklamie podkreślamy ochronę czerni oraz wyjątkowy zapach – mówi Anna Rogalska, marketing director w PZ Cussons.
PZ Cussons kilka miesięcy temu, w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, wprowadził nowe warianty marki Kokosal: Black, Color, Delicate i White (obok dotychczasowych do prania ręcznego i automatycznego).
– Wprowadzając nowe warianty płynów do prania Kokosal, zwróciliśmy szczególna uwagę, aby zachęcić konsumentów do wypróbowania naszych produktów. Dlatego zaprojektowaliśmy nowe opakowania i wraz z agencją Huddleston opracowaliśmy nową szatę graficzną – mówi Rogalska.
Nowe etykiety są czytelne i jasno komunikują korzyści, które oferują poszczególne warianty produktu. Łączy je także nowy symbol marki: “Pachnąca kropla delikatności”, komunikujący połączenie w tym produkcie wyjątkowego zapachu i oczekiwanej od płynu do prania delikatności dla ubrań, dbałości o tkaniny.
Aby podkreślić zmiany, jakie przechodzi marka Kokosal, modyfikacji uległ także logotyp marki. Nowe logo jest nowoczesne, lekkie i zgodne ze współczesnymi trendami.
Wszystkie te zmiany – nowe warianty, nowa szata graficzna, nowe opakowania oraz odświeżone logo mają na celu odmłodzenie marki i sprawienie, że stanie się bardziej atrakcyjna dla szerszej grupy konsumentów.
– Zmieniając opakowania Kokosala, zadbaliśmy o to, żeby nasza nowa butelka była jeszcze bardziej poręczna. Nowy kształt sprawia, że dozowanie płynu jest łatwe i wygodne. Kolorystyka opakowań koresponduje z przeznaczeniem poszczególnych wariantów – są nowoczesne, kolorowe i pozytywnie wyróżniają się na półce – dodaje Katarzyna Zychowicz-Zabowska, brand manager w PZ Cussons.
Obecna kampania prowadzona jest pod hasłem „Kokosal. Pachnąca kropla delikatności”. Jej pierwsza odsłona potrwa około dwóch miesięcy. Za kreację odpowiada agencja reklamowa Change, a planowaniem i zakupem mediów zajął się ZenithOptimedia Group. Zaplanowane jest również wsparcie PR (agencja Liberty Group) w prasie i internecie.
Kokosal pozycjonowany jest w segmencie midpremium. Rekomendowana cena dla poszczególnych pojemności to za 1 l – 8,99 zł, a za 2 l – 15,99 zł. Główni konkurenci marki to Perwoll i Woolite. Wdrożone zmiany mają pomóc PZ Cussons znaleźć się w czołówce producentów wysokiej jakości płynów do prania.
– Marka Kokosal dzięki wprowadzonym zmianom i kampanii mediowej dąży do podwojenia udziałów w rynku. Wierzymy, że jeszcze w tym roku staniemy się jednym z najchętniej kupowanych płynów do prania – mówi Anna Rogalska.
Kolejne odsłony samej kampanii są jeszcze w fazie planowania. Nie jest wykluczone wykorzystanie innych – obok telewizji – nośników czy aktywności na późniejszym etapie realizacji działań marketingowych.