Artykuły weekendowe

Przełom w e-commerce

Miła sercu wielu konsumentów jest informacja o bezpłatnej wysyłce zamówień do Polski przez największy sklep internetowy Amazon.com - komentuje Przemysław Orłowski, dyrektor zarządzający Euro RSCG Marketing House.

Przełom w e-commerce
Na rynku coraz częściej pojawiają się plotki o wejściu Amazona na nasz rynek, 
a nadchodząca fuzja Empiku i Merlina paradoksalnie może w tym tylko pomóc. Towary sprzedawane na polskich platformach e-commerce są zwykle obciążone niemałymi kosztami dostawy, często stanowiącymi nawet kilkanaście procent pierwotnej ceny produktu. W tej sytuacji oferta Amazonu to prawdziwy przełom, który na pewno zmusi polskich sprzedawców do przemyślenia swoich strategii sprzedażowych.

Miniony tydzień przyniósł także zaskakującą informację na temat powrotu firmy Gap do swojego starego logotypu. Tym samym amerykański producent odzieży zrezygnował z pomysłu rebrandingu po zmasowanej krytyce, z jaką nowy koncept spotkał się w portalach społecznościowych. Decyzja ta tylko potwierdza potencjał, jaki drzemie w społecznościach internetowych i ich realną władzę nad markami.