Zagranica

Cookies dozwolone, spam zakazany

W ubiegłym tygodniu ministrowie telekomunikacji z Unii Europejskiej zagłosowali za legalizacją cookies i za zakazem spamu w krajach członkowskich Unii....

W ubiegłym tygodniu ministrowie telekomunikacji z Unii Europejskiej zagłosowali za legalizacją cookies i za zakazem spamu w krajach członkowskich Unii. Jeśli takie prawodawstwo wejdzie w życie, spam (czyli reklamowe wiadomości mailowe, na których przesyłanie odbiorca nie wyraził zgody) będzie w krajach Unii zakazany (z wyjątkiem sytuacji związanych z CRM), natomiast cookies będą mogły być używane tylko wtedy, kiedy internauci będą informowani o ich stosowaniu. Angela Mills, rzeczniczka Interaktywnego Biura Reklamy, mówi, że podczas gdy prawo dotyczące cookies jest zrozumiałe, ustalenia związane ze spamem nie są zadowalające. “Nonsensem jest dokonywanie ustaleń w sprawie czegoś, co problemem nie jest” – mówi Mills i dodaje, że marketerzy już od dawna wiedzą, że niechciana i nietargetowana reklama bezpośrednia irytuje konsumentów i nie ma powodów, aby sądzić, że zaczną ją stosować za pomocą e-maili. Axel Tandberg, szef ds. rządowych w Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego, uważa, że firmy stosujące spam nie zwracają uwagi na prawo, natomiast dotknie ono dodatkowo te firmy, które się do niego stosują. Tandberg ocenia, że jeśli prawo wejdzie w życie, koszty europejskiego przemysłu marketingu bezpośredniego wzrosną o połowę, szczególnie w przypadku mniejszych przedsięwzięć firm, których marka nie jest znana wśród konsumentów. Oprócz praw dotyczących spamu i cookies ministrowie Unii potwierdzili ponadto wcześniejsze ustalenia związane z zakazem wysyłania reklam na telefony komórkowe. Ustawodawstwo może wejść w życie za kilka miesięcy.