M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Effie 2010 - trzy złota, ale bez grand prix

Agata Małkowska-Szozda | 26 października 2010, 06:00

Agencją Roku została Gruppa66 Ogilvy, a tytuł Domu Mediowego Roku trafił do PanMedia Western. W trakcie XI edycji konkursu Effie przyznano w sumie 26 nagród.

Wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w konkursie efektywności działań komunikacji marketingowej - Effie. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej "SAR". W tym roku odbyła się 11. edycja imprezy.

Tytuł Agencji Reklamowej Roku podczas tegorocznej edycji otrzymała agencja reklamowa Gruppa66 Ogilvy, która w sumie zdobyła 28 punktów (przyznano jej pięć nagród - 4 srebra, 1 brąz), a Domem Mediowym Roku został PanMedia Western z trzema nagrodami i 22 punktami (2 srebra i 1 złoto).

Złote nagrody trafiły do agencji TBWA i MediaCom Warszawa za kampanię reklamową przygotowaną dla Mars Polska i marki Pedegree pt. "Twarde dowody", do Brain i PanMedia Western za pracę "Taki duży, a taki internetowy" zrealizowaną dla ING Banku Śląskiego oraz do San Markos za pracę dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Biuro Promocji za kampanię "Kumpel z przeszłości - 1944 live".

Na liście nagrodzonych agencji reklamowych znalazły się także: Brain (trzy nagrody), Leo Burnett, San Markos i Red8 (po dwie). Po jednej nagrodzie otrzymały: Testardo Gram, DraftFCB + Ad Fabrika, Mather Communications, BBDO, Young & Rubicam, Grupa Eskadra, Brasil, Change Integrated, Euro RSCG Poland, Saatchi & Saatchi oraz Publicis.

Spośród domów mediowych (za projekty mediowe nagrodzono także agencje interaktywne) po trzy nagrody otrzymały: MEC, PanMedia Western, Starcom i ZenithOptimedia Group. Dwie nagrody otrzymały MediaCom, a po jednej dostały Media Direction OMD, Equinox, MPG, Starlink, K2 Internet, Maxus oraz Ogilvy Interactive.

Najważniejszą zmianą ostatniej edycji było wprowadzenie wspólnych zgłoszeń konkursowych. Effie United to wspólna praca agencji reklamowych, domu mediowego i klienta. Do Effie United zgłoszono 121 prac, z czego 80 proc. to zgłoszenia wspólne. Ostatecznie nominowano – 42 prace, a nagrodzono 26 (10 prac wyróżniono brązową, 13 prac srebrną, a trzy prace złotą nagrodą Effie).

Oceny prac dokonało ponad 60-osobowe jury pod przewodnictwem prezesa Grupy TP Macieja Wituckiego oraz przewodniczących grup jurorskich – Barbary Frątczak-Rudnickiej, Olgi Sobieraj, Małgorzaty Węgierek, Romana Jędrkowiaka i Macieja Mitoraja.

- Poziom prac był wyrównany. Nie zauważyłem jednak bardzo spektakularnych kampanii. Większość prac konkursowych miała wysoki poziom merytoryczny, za którym szły duże sukcesy rynkowe. Zabrakło im jednak cech, jakie wymagane są, by zdobyć grand prix. Na szczególną uwagę zasłużyła kampania "Taki duży, a taki internetowy” w kategorii long term marketing excellence, która dostała złoto. To przykład modelowej współpracy agencji, domu mediowego i klienta - powiedział Maciej Witucki.

Konkurs wspiera merytorycznie firma Ernst & Young.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,