Kraj

Dermika chce być bardziej aktywna w mediach

W związku z przejęciem tej marki kosmetyków firma Cederroth zapowiada większe wsparcie marketingowe dla Dermiki.

Koncern Cederroth, do którego należy spółka Soraya (wkrótce Cederroth Polska), po zakończeniu przejęcia marki Dermika zamierza być największą polską firmą kosmetyczną na rynku polskim.

Jak mówi Jarosław Cybulski, head of eastern European division i managing director w Soraya Polska, celem transakcji jest wzmocnienie grupy Cederroth w najważniejszej kategorii, czyli pielęgnacji twarzy. – Wydaje się, że staniemy się największym lokalnym graczem i drugą grupą zaraz po L’Orealu. Jednocześnie stanowi uzupełnienie portfela produktów Cederroth w Polsce o kosmetyki z segmentu premium – dodaje.

Koszt transakcji nie został podany. Według nieoficjalnych informacji szacowany jest na ok. 50 mln zł. Jak podaje “Rzeczpospolita”, po połączeniu udziały firmy wyniosą ok. 10,6 proc. w rynku pielęgnacji twarzy. Dokładne udziały innych firm w tej kategorii nie są ujawniane.

Według Cybulskiego obie marki będą rozwijane niezależnie od siebie i nie będą zmieniać obecnej strategii. Dermika ma inwestować w produkty zaawansowane technologicznie oraz rozwój kosmetyki profesjonalnych i sieci własnych salonów kosmetycznych. Soraya natomiast skupi się na rynku masowym. Marketer zapowiada także większe zaangażowanie w promocję swoich marek.

Na razie spółka nie planuje zmiany partnerów reklamowych. Ostatnio współpracowała m.in. z Just Health Club i domem mediowym Starlink. Wartość przyszłorocznego budżetu nie jest znana. Według danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wydatki reklamowe na markę Soraya od stycznia do września br. wyniosły 18,4 mln zł, a marki Dermika – 2,2 mln zł.