M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PKO BP będzie współpracował z DDB, Testardo i Universalem

Maciej Burlikowski | 5 listopada 2010, 06:00

Bank PKO BP wybrał nowy dom mediowy i nową agencję reklamową. Przedłużył też współpracę z agencją Testardo, a zakończył z McCann Erickson.

PKO Bank Polski zakończył przetargi na wybór domu mediowego i wiodącej agencji reklamowej. Wybrał Universal McCann i agencję DDB.

Z nowym domem mediowym umowa została podpisana na rok – Universal McCann zacznie obsługiwać bank od stycznia 2011 roku. Do tego czasu bank będzie korzystał z usług dotychczasowego domu mediowego – ZenithOptimedia Group. W przetargu startowała też m.in. grupa Starcom MediaVest, a wcześniej także MEC.

W wyniku przetargu agencyjnego od listopada br. przez dwa lata za opracowanie strategii komunikacji banku odpowiadać będzie agencja DDB. W ramach podpisanej umowy jej działania obejmują przygotowywanie kampanii marketingowych w kanałach ATL i BTL. Agencja świadczyć będzie usługi reklamowe, promocyjne i marketingowe obejmujące opracowanie projektów kreatywnych oraz nadzór nad produkcją materiałów reklamowych.

PKO BP zakończył natomiast współpracę z agencją reklamową McCann Erickson, którą wiosną br. wybrał w przetargu jako swoją agencję wiodącą.

Agencją wspomagającą została natomiast Testardo Gram należącą do Grey Group Polska. Agencja obsługiwała bank przez dwa lata – do czerwca 2010 roku. PKO BP zdecydował o kontynuacji współpracy na kolejne dwa lata.

W tym roku PKO BP mocno ograniczył wydatki na ATL. W 2009 r. wydał na reklamę w mediach (telewizja, prasa, radio, outdoor, kina) 101,9 mln zł (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów, źródło: Expert Monitor), natomiast w I połowie br. było to 24,3 mln zł, mniej niż połowę tego co w analogicznym okresie ub.r. (52,9 mln zł).

Bank finalizuje też przetarg interaktywny, w którym wybiera agencję wiodącą oraz agencje wspomagające.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,