Kraj

Wydawcy prasy handlowej nie porozumieli się w sprawie standardu badań

Spotkanie w sprawie ustalenia wspólnego standardu badania czytelnictwa prasy handlowej, które odbyło się 14 grudnia br. w Poznaniu, nie przyniosło...

Spotkanie w sprawie ustalenia wspólnego standardu badania czytelnictwa prasy handlowej, które odbyło się 14 grudnia br. w Poznaniu, nie przyniosło żadnych efektów. Nie doszło do podjęcia konkretnych ustaleń co budowy i realizacji takich badań. Na spotkaniu nie pojawili się również zaproszeni przedstawiciele Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Jak zapowiadał Wiesław Generalczyk, dyrektor Biura Promocji i Reklamy “A.Generalczyk” (wydawca “Poradnika Handlowca” i “Poradnika Restauratora”), inicjator spotkania, wydawcy prasy handlowej mieli się zająć kwestią wyboru (w drodze przetargu) instytutu badawczego, który realizowałby badania prasy handlowej w przyszłym roku. Na razie wiadomo, że do wyboru takiego instytutu nie dojdzie na pewno przed końcem stycznia 2002 r., ponieważ dopiero wtedy wydawcy spotkają się ponownie. W dyskusji zorganizowanej przez Generalczyka, oprócz przedstawicieli jego wydawnictwa, wzięli udział reprezentanci pięciu wydawców: Polskiego Wydawnictwa Fachowego (m.in. “Handel”), Trade Press (m.in. “Detal Dzisiaj” i “Supermarket News”), Życia Handlowego Sp. z o.o. (“Życie Handlowe”), Publipress (“Nowy Rynek”) oraz BROG Bichniewicz & Rudnicki (“Supermarket Polska”). Prasa handlowa wciąż pozostaje bez standardu badawczego, który chcieliby zaakceptować wszyscy wydawcy. Instytut SMG/KRC Poland jest pomysłodawcą metody Retail Media Track, ale poparło je na razie jedynie Trade Press. Biuro Promocji i Reklamy “A. Generalczyk” przeprowadziło własne analizy realizowane przez PBS Sopot. SMG/KRC Poland przeprowadziło również specjalne badanie dla wydawnictwa Publipress. (PR)