Kraj

Nivea potwierdza wybór Draft FCB + Ad Fabrika

Od początku przyszłego roku wiodącą agencją koncernu będzie Draft FCB + Ad Fabrika.

Nivea Polska w wyniku międzynarodowych rozstrzygnięć koncernu Beiersdorf od początku 2011 r. zmieni zakres odpowiedzialności swoich agencji kreatywnych. W Polsce Draft FCB + Ad Fabrika (globalnie Draft FCB) zostanie wyłączną wiodącą agencją dla tego marketera. Jednocześnie obsługę budżet tego klienta straci TBWA.

Przypomnijmy, że o prawdopodobnym przesunięciu budżetu informowaliśmy w MMP24 z 15 listopada br. Jak informują przedstawiciele Nivea Polska, w ten sposób powstał model umożliwiający realizację zintegrowanych koncepcji na płaszczyźnie wszystkich punktów kontaktu z konsumentem, co w efekcie ma przynieść spójne zarządzanie marką we wszystkich krajach i w odniesieniu do wszystkich produktów. Wiodąca agencja ma być partnerem strategicznym ponoszącym odpowiedzialność za wyniki biznesowe.

Wcześniej Nivea Polska współpracowała w zakresie swoich marek z dwiema głównymi agencjami kreatywnymi: Draft FCB i TBWA. Jak twierdzi Markus Pinger, członek zarządu ds. marek i łańcucha dostaw w Beieresdorf, jednym z podstawowych wyzwań stojących obecnie przed globalnymi markami i firmami jest spójne zarządzanie brandami na wszystkich rynkach.

Draft FCB będzie kierować pracami innych agencji z siedziby głównej oraz w kluczowych krajach w obszarze wszystkich kanałów komunikacji, takich jak: strategia, projektowanie, internet i punkty sprzedaży detalicznej.

Dotychczas w Polsce TBWA zajmowała się obsługą kategorii: Nivea body, visage, sun protection. Draft FCB + Ad Fabrika odpowiadała za obsługę kategorii: deo, for men, bath care, hair care i styling.