Kraj

Nowy Sygma Bank w reklamie

Działania reklamowe podjęte przez marketera mają na celu podniesienie świadomości marki banku.

Nowy Sygma Bank w reklamie
Sygma Bank rozpoczął nową kampanię reklamową, której koncept kreatywny oparty jest na podkreśleniu zmiany logo oraz wizerunku banku. Nowe logo, nowe hasło – “Pomaga w zakupach” – oraz nowo powstała ikona marki – animowana postać awatara o imieniu Sygma – mają zaprezentować firmę od nowa, zrywając z dotychczasową polityką nieeksponowania jej pozycji na rynku consumer finance.

Kampania ma charakter wizerunkowy, a jednym z jej założeń jest podniesienie świadomości marki Sygma Bank wśród konsumentów. Poprzednio bank nie prezentował wyraźnie swojej obecności w wielu punktach handlowych, skupiając się na rozwoju usług transakcyjnych dla partnerów biznesowych – sieci handlowych – oraz ich klientów.

W ciągu najbliższych trzech lat Sygma ma zamiar pozyskać dwa miliony nowych klientów, oferując im wsparcie na każdym etapie dokonywania transakcji kupna i rozwijając usługi dodatkowe. Linie produktowe oferowane klientom opierają się na czterech filarach. To karty kredytowe, jako najsilniejsza część portfela, kredyty ratalne, pożyczki gotówkowe oraz ubezpieczenia. Sygma Bank nie ma ambicji rozwoju w kierunku banków uniwersalnych.

Emisje spotów reklamowych potrwają na antenach ogólnopolskich stacji TV do połowy grudnia. Mediaplan przewiduje również emisję spotów radiowych. Głównym celem kampanii jest podkreślenie obecności Sygma Banku w ponad 30 tys. placówek handlowych w Polsce. Dotyczy to zarówno handlu tradycyjnego, jak i e-commerce.

Zmianom w kolorystyce logo towarzyszy również utworzenie postaci awatara mającego być w zamyśle twórców ikoną marki i podkreślającego nowoczesny charakter banku opartego na obsłudze transakcji w sieciach handlowych. Elementem nowej wizualizacji jest utworzenie zupełnie nowego serwisu internetowego – www.sygmabank.pl.

Grupą docelową kampanii są przede wszystkim obecni klienci Sygmy, firma zapowiada również walkę o pozyskanie nowych klientów za pomocą kolejnych kampanii reklamowych.

Za kampanie odpowiadają agencje BNA, dom mediowy Easymedia i Hypercrew (serwis WWW), o wyborze których przez Sygma Bank pisaliśmy w MMP24 z dn. 10 listopada br.