Kraj

Przełom w komunikacji Ahmad Tea London

Marka herbaty ma pierwszą ogólnopolską kampanię.

– Rok 2010/2011 to rok przełomu w komunikacji marki Ahmad Tea London – mówi Eliza Różyńska, marketing manager w spółce Levant, która jest dystrybutorem produktu.

W tegorocznym sezonie jesiennym – z nowymi opakowaniami produktów – rozpoczęto pierwszą ogólnopolską kampanię telewizyjną zatytułowaną “Od zawsze, na zawsze”. Jej celem jest budowanie świadomości marki oraz generowanie trialu.

Marka herbat Ahmad Tea London w swoim claimie kampanijnym: “Ahmad Tea London – Exclusive English Tea” precyzyjnie definiuje swój świat. Ekskluzywny charakter marki ma mieć odzwierciedlenie nie tylko w produkcie czy szacie graficznej opakowania, ale także w strategii pozycjonowania na półce sklepowej.

Dlatego też opakowania prezentowe Ahmad Tea London (np. eleganckie puszki, drewniane pudełka) są umieszczane na specjalnych wystawkach lub końcówkach regałów. Natomiast klasyczne papierowe kartoniki z herbatą na ogólnej półce herbacianej, w bezpośrednim sąsiedztwie herbat z danego segmentu smakowego.

Herbaty Ahmad Tea London są dedykowane wymagającym konsumentom. Grupa docelowa to ambitne, świadome swojej wartości kobiety, mieszkanki dużych miast, ceniące elegancję i jakość oraz mogące pozwolić sobie na zakup nieco droższej herbaty.

W tym roku Ahmad Tea London zyskał nową szatę graficzną. Opakowanie jest jeszcze bardziej klasyczne – skoncentrowano uwagę konsumenta na stylowych scenach z życia XVIII- i XIX-wiecznej Anglii. Wzmocnienie postrzegania przynależności herbaty Ahmad Tea London do segmentu premium osiągnięto przez zastosowanie tłoczeń w kolorze złotym.

Wraz z nową szatą graficzną pojawiają się nowe warianty smakowe. Właśnie wprowadzono na rynek herbatę English Tradition, kwintesencję słynnej angielskiej “cup of tea”.

Istotnym elementem strategii marki są prowadzone na dużą skalę akcje samplingowe.

Na rynku herbat Ahmad Tea London konkuruje w segmencie premium z takimi markami jak Lipton (Unilever), Tetley i Dilmah.

Za kampanię reklamową odpowiadają Soho Studio (adaptacja spotu międzynarodowego z brytyjskiej centrali Ahmad Tea) oraz Mindshare (zakup mediów).