Zagranica

Detaliści muszą zwrócić uwagę na social media

Boston Consulting Group prowadzi badanie wpływu nowych technologii i kanałów komunikacji na decyzje zakupowe.

Firma radzi, aby detaliści szczegółowo analizowali popularność social mediów, handlu mobilnego i serwisów geolokalizacyjnych i ich wpływ na zwyczaje zakupowe wśród konsumentów. Wiąże się to z ich deklaracjami, że zwiększą znacząco wydatki marketingowe w tych dziedzinach.

Z sondażu przeprowadzonego wśród 53 amerykańskich dużych firm wynika, że 95 proc. planuje zwiększenie wydatków na SEM, 94 proc. – na social media i 85 proc. – na mobile.

Bardziej tradycyjne kanały komunikacji odnotowały niższą liczbę deklaracji. Wydatki na direct marketing zwiększy 51 proc. firm, na PR – 42 proc., TV kablową – 34 proc., sponsoring – 30 proc., promocje – 27 proc., magazyny – 25 proc., outdoor – 17 proc., radio – 13 proc., dzienniki – 4 proc.

(warc.com)