Kraj

E-przesyłka z myślą o e-commerce

Poczta Polska wprowadza usługę adresowaną do sklepów internetowych - tańszą i wygodniejszą.

W przypadku e-przesyłki odbiorca nie otrzymuje tradycyjnego awizo, ale powiadomienie e-mailem lub SMS-em. Po odbiór musi za to pofatygować się sam do urzędu pocztowego. W zamian za to e-przesyłka jest tańsza – najlżejsza paczka kosztuje 7 zł, a tradycyjna 8,50 zł. Dodatkowa wygoda polega natomiast na tym, że odbioru można dokonać nie w swoim urzędzie pocztowym, ale innym, np. blisko miejsca pracy. Obecnie Poczta Polska oferuje 1200 punktów odbioru przy ok. 8 tys. wszystkich urzędów pocztowych. Liczba punktów odbioru jest stale poszerzana.

– Nowa usługa jest adresowana przede wszystkim do sklepów internetowych – po stronie nadawców i osób, które mają mało czasu – po stronie odbiorców – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej. Jednocześnie stwierdza, że oferta ta nie jest bezpośrednią odpowiedzią na paczkomaty InPost, a jej pilotaż trwał już kilka miesięcy.

E-przesyłka będzie miała akcję promocyjną, głównie kanałami BTL, którą przygotowała agencja CAM Media.